kurzy officezrucnosti

Príjemný rozhovor o našom projekte pre portál www.rodinka.sk. Čítajte viac nižšie.

Veď ja chcem len obyčajnú administratívnu prácu, tak kde je problém?

 Eva Pavlíková   08.02.2019  

Netreba mať vysokú školu na to, aby ste sa mohli vypracovať na manažéra. Treba sa chytiť príležitosti. A ako vraví môj bývalý šéf Michal, “treba chcieť a mať chuť”. Jednoduché, však?

Hovorí s ľahkosťou v úvode nášho rozhovoru  Martina Revayova. 

13 rokov  pracovala na oddelení administratívy ľudských zdrojov v rýchlo sa rozvíjajúcej IT firme. 

Zo skúsenosti vie, na čom ľudia pri prijímacích procesoch pohoreli, aké zručnosti im často chýbajú, v čom by mohli na sebe popracovať, aby boli v práci úspešní a spokojní. 

Zakladateľka projektu a lektorka officezručnosti.sk 

foto: Martina Revayova

Ako si sa dostala k myšlienke vlastných kurzov ? 

Z vlastnej skúsenosti. Väčšina úloh, smerovaných na administratívne oddelenia, kde som pracovala, prišla na poslednú chvíľu a v ideálnom prípade mala byť hotová už včera. Bolo treba učiť sa robiť zázraky na počkanie, čítať myšlienky nadriadených, navyše efektívne a s prehľadom. Čas na hľadanie postupov „pokus omyl“ nebol. Bolo treba vedieť. 

Je to niečo, čo mnoho ľudí nezvláda. V novej práci nevydrží, dokonca si bez skúsenosti prácu ani nenájde.  

Nápad vznikal postupne. Začalo sa to kamarátkou, ktorá sa mi zverila, že nevie využívať všetky možnosti Google aplikácií ako je kalendár, Gmail. A v Exceli mala veľké medzery, pretože ho dlhšie nepoužívala. 

Keď k nám do firmy chodili na pohovor dievčatá a ženy po strednej a vysokej škole, alebo skúsení zamestnanci na pozíciu Obchodníka, bežne pri teste v Exceli vybuchli, tak som reálne videla potenciál takto zameraných  kurzov. 

Poznám veľa žien, ktoré chcú a majú chuť pracovať, napriek tomu sa im nedarí 

Ja som sa vypracovala len vďaka tomu, že som sa chcela vzdelávať. Neštudovala som vysokú školu, teda začala som, ale nedokončila. S odstupom času môžem zhodnotiť, že to bol dobrý krok.

Nebojte sa byť iniciatívne, nájsť si kurz sama a nečakať, kým vás pošle šéf, alebo horšie – nebudete v práci vedieť “ ako na to“. Pokiaľ si nájdete kurz sama, nebáť sa ísť za šéfom s pripravenými argumentmi v čom vám kurz pomôže.

Povedala si si, že ideš do vlastného vzdelávania.  Ako na to? Tak od nuly.

Aby ste čokoľvek zmysluplné rozbehli stačí odvaha..

Vziať príležitosť do rúk a ísť do toho. “Stay hungry” ako vravel Steve Jobs. Páči sa mi výrok Sir-a Richarda Bransona: “Ak vám niekto ponúkne príležitosť, ale nie ste si istí, že to zvládnete, odpovedzte áno – potom sa naučte ako to spraviť”.

Nemyslieť na to, či zlyhám a čo bude, ak áno.

 

 

Vybrali sme sa s kolegyňou na dovolenku :). Začal vznikať názov firmy, prvé návrhy loga, začali sa črtať obsahy kurzov a prvé úlohy.

Večerné posedenia na pláži pri šume mora, prinášali nápady. Spísali sme si, čo bude obsahom kurzov, pre koho je určený.

Najdôležitejšie bolo spracovať náplň kurzu tak, aby účastníkov zaujal a bol hodnotný.

O čom ste si mysleli, že bude náročné a nebolo?

Odučiť prvý kurz. Úprimne som z toho mala strach, to bol asi jediný strach :). Je to pre mňa zodpovednosť, odovzdať informácie tak, aby boli správne pochopené a účastníci si odniesli tú hodnotu, ktorú sme chceli do toho dať.

Nakoniec som mala po kurze viac energie a toľko pozitívnych emócií, ako keď vystupujem z lietadla v dovolenkovej destinácii :). Účastníci ma nabíjajú energiou, keď vidím ako im naše kurzy prinášajú zefektívnenie práce a tešia sa z toho ako si zautomatizujú svoje úlohy a ušetria čas.

Čo ťa prekvapuje v reakciách účastníkov na kurzoch?

Také tie spontánne výkriky “túto funkciu keby som poznal, uľahčím si toľko práce a ušetrím čas”, “túto funkciu využijem určite”, “aj takéto nastavenie existuje v Gmaili? Paráda”.

O témach ktorá spomínam v personalistike živo diskutujú,  zdielajú svoje skúsenosti a radia si.

Veľmi príjemná býva atmosféra počas prestávok. Mávam pocit, že sa účastníci poznajú už niekoľko rokov. 

Nedávno sme do kurzu zaradili aj časť týkajúcu sa osobného rozvoja s certifikovanou kaučkou Jarkou Štefánikovou.  Okrem digitálnych zručností sme teda trénovali aj to,  ako si budovať kvalitné vzťahy v práci a ako profitovať zo znalosti základných osobnostných typov. Malo to výborný ohlas. 

Kto môže najviac profitovať z vašich kurzov?

Kurz je najviac zameraný na asistentky, office manažérky, recepčné a ostatní, ktorí si potrebjú doplniť digitálne zručnosti.

Veľmi prínosný je určite pre absolventov stredných alebo vysokých škôl, dostanú všeobecný prehľad, ktorý v zamestnaní využijú.

Pred kurzom zasielame účastníkom dotazník, na základe ktorého zisťujeme level účastníka. Takto zistíme, či bude pre neho kurz prínosom.

A čo mamičky na, alebo po rodičovskej dovolenke?

Mamičky po materskej, ktoré chcú zmeniť prácu, alebo obnoviť svoje zručnosti si s kurzom zvýšia šance na lepšie pracovné miesto. Technológie sa hýbu vpred a ak nemali možnosť s nimi držať krok, náš kurz im pomôže získať prehľad a zorientovať sa.

Pokiaľ je mamička na materskej, alebo rodičovskej dovolenke, poskytujeme splátkový systém, aby bol kurz dostupný pre každého.

Už teda nie si len HR špecialista, ale aj podnikateľka. Ako sa v tejto „pozícii“ cítiš? 

Využívam čo som sa v predchádzajúcich rokoch naučila. Myslím, že presne viem, akú zručnosti ženám chýbajú. Ak im na kurzoch pomôžeme, ľahšie si nájdu zamestnanie, budú pracovať efektívne, budú sebaistejšie,môžu mať z práce radosť, nie len stres.  Toto je moje poslanie a mám z neho radosť. 

Mňa náramne baví práca s ľuďmi, baví ma byť medzi nim a keď vidím, že napredujú, tak ma to hreje na srdci. Nie je podstatné koľko zarobíte, ale či vás práca napĺňa a ráno vstávate preto, že vás práca baví.

ZDROJ:https://www.rodinka.sk/kariera/kariera/ved-ja-chcem-len-obycajnu-administrativnu-pracu-tak-kde-je-problem/

Please follow and like us:
error
fb-share-icon

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *